سئو ( SEO ) چیست ؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است (search engine optimization)

اساساً ، هرچه وب سایت شما بهتر بهینه شود ، می تواند رتبه بالاتری در نتایج موتور جستجو داشته باشد. اجرای یک استراتژی سئو ( SEO ) به افراد بیشتری کمک می کند وب سایت شما را به طور طبیعی درگوگل و سایر موتورهای جستجو بیابند. در حقیقت هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کاربران می‌باشد.

 

یک تاریخچه کوتاه

برای درک بهتر سئو ( SEO ) و اهمیت آن ، باید به اصل آن نگاه کنیم .

اعتقاد بر این است که سئو در سال 1991 متولد شد. در همین زمان اولین وبسایت جهان راه اندازی شد بعد از آن به سرعت بر تعداد وبسایت ها افزوده شد بنابراین نیاز زیادی به یک ساختار و قابلیت دسترسی وجود داشت و این گونه اولین موتور های جستجو در جهان ایجاد شدند.

در سال 1993 ، Excite انقلابی در نحوه طبقه بندی اطلاعات ایجاد کرد و در سال 1994 ، آلتا ویستا ، یاهو و دیگران به صحنه پیوستند.

با این حال ، در سال 1996 ، سرگئی برین و لری پیج شروع به ساخت بزرگترین و شناخته شده ترین موتور جستجوی تاکنون کردند که در ابتدا Backrub  نام داشت و بعد از آن به Google تبدیل شد و در سال 1997 به عنوان دامنه ثبت شد.

 

روزهای ابتدایی

در ابتدا ، هر چیزی از نظر SEO پیش می رفت . قوانین سریع و شل بود. بنابراین ، بازاریابان می توانستند از روش های هک کردن و پر کردن کلیدواژه ها و پیوندهای ناخواسته برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو استفاده کنند.

گوگل در ابتدای کار خود فاکتورهایی همچون تعداد کلمات کلیدی، عنوان‌ بندی ‌ها، تگ‌ ها، لینک ‌ها و ساختار سایت را برای سئو در نظر گرفت.

 

 تکامل SEO

گوگل بر روی توسعه و به روز رسانی الگوریتم ها کار کرد و همچنان میکند به این صورت که به محتوای با کیفیت و مرتبط پاداش میدهد تا کاربران را با آنچه واقعا میخواهند بیابند ارتباط دهد.

با افزایش حجم محتوای تولید شده، لازم است الگوریتم های جستجو قوی‌تر و کارآمدتر شوند.

به این معنی که بتوانند با سرعت بیشتر، مناسب ترین پاسخ را برای جستجوهای کاربران بیابند.

در نتیجه‌ی توسعه‌ی الگوریتم های جستجو، دانش SEO و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم توسعه پیدا کرده و می‌کند.

از آن زمان تاکنون ، صدها تغییر الگوریتم ایجاد شده است و سئو به سرعت در حال پیشرفت است و بازاریابان را مجبور به کشف استراتژی های جایگزین می کند.

 

راز های گوگل

در حال حاضر به علت سوء استفاده بسیاری از طراحان وب سایت‌ها، گوگل از فاکتورها و پارامترهایی که برای رتبه بندی صفحات استفاده می‌کند، پرده بر نمی دارد .

گر چه بسیار از طراحان وب سایت‌ ها براساس تجارب شخصی خود برخی از این پارامتر ها را بیان می ‌کنند، اما تمام فاکتورها و الگوریتم ‌های تعیین شده موتورهای جستجو و بالاخص گوگل را در بر نمی گیرد.

هم اکنون نیز سئو در حال تکمیل بوده و گوگل و سایر موتورهای جستجو همچنان در تلاش برای اضافه نمودن پارامتر ها و الگوریتم‌ های جدید هستند.

 

 

 

 

درباره نویسنده 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با عضویت در خبرنامه ، از آخرین تخفیف ها و مقالات باخبر شوید…!

پیاده سازی شده با ❤️ در استودیو خلاقیت آرتی گیت

Artigate Studio ® All Rights Reserved

Copyright © 2020

طراحی و پیاده سازی شده با ❤️ در استودیو خلاقیت آرتی گیت |  1400 ©

نسخه جدید سایت در حال بروزرسانی می باشد

سبد خرید
وبلاگ
خانه
حساب کاربری من

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟